Website, markedsføring og fotografi
MyOutdoorTV
Verdens største streaming kanal for outdoor entusiaster
Amerikanske MyOutdoorTV (MOTV) er verdens største streaming kanal for jægere og outdoor-entusiaster. I 2018 opkøbte MOTV den danske streaming kanal Hunters Video Channel og tilføjede dermed over 100 jagt- og outdoor film fra Europa og verden til deres i forvejen store bibliotek. Med købet af Hunters Video Channel som i 2018 var den største Europæiske streaming kanal for jægere, Havde MOTV nok indhold til at udvide deres forretning til Europa.
Opgaven
International website, SEO, indhold og markedsføring
Med lanceringen af MOTV Europe havde den Amerikanske virksomhed brug Europæisk knowhow til at markedsføre den nye kanal. Da jagt er meget forskellig i Europa og indeholder store kulturelle forskelle fra land til land, er målgruppen kompleks. Det kræver specifik viden og kendskab til sporten for at kunne tale det korrekte nationale jagtsprog og kende til de mange forskellige sæsoner og arter. Samtidig er jagt og våben en meget svær cocktail når der skal kommunikeres på sociale medier.
Løsning
Website, markedsføring og foto
CreateLab startede samarbejdet med Hunters Video Channel længe inden opkøbet, og har bl.a. hjulpet virksomheden med at udvikle den digitale streaming platform og deres website. Samtidig har vi deltaget som fotograf på flere af de kendte film, og har leveret billeder til film covers- og markedsføring. Ved opkøbet af Hunters Video Channel, og lanceringen af MOTV Europe, har vi arbejdet tæt sammen med den Amerikanske ledelse i markedsføringen af MOTV i Skandinavien.